منبع کویلی هلدینگ صنایع برتر

منبع کویلی هلدینگ صنایع برتر

منبع کویلی هلدینگ صنایع برتر

منبع کویلی هلدینگ صنایع برتر

منبع کویلی هلدینگ صنایع برتر

  • ۰
  • ۰

فیلتر کربن

فیلتر کربن فعال چیست؟ فیلتر هوای کربن فعال چگونه کار می کند؟

یک روش فیلتراسیون مهم برای مقابله با دود، بو و بو است. فیلتر کربن فعال به طور گسترده ای در دستگاه های تصفیه هوا استفاده می شود، زیرا این فیلتر هوا تنها راه حل برای جذب و حذف دود و بو است، بنابراین می توانید از هوای تازه و تمیز لذت ببرید.

در استفاده در دنیای واقعی، فیلتر کربن فعال هرگز به عنوان یک فیلتر هوای مستقل در دستگاه های تصفیه هوا استفاده نمی شود. باید با سایر فیلترهای هوا ترکیب شود تا ذرات ریز میکروسکوپی موجود در هوا را حذف کند. تصفیه‌کننده‌های هوای معمولی حداقل یک سیستم تمیزکننده هوای 3 مرحله‌ ای، با یک پیش فیلتر، یک فیلتر کربن فعال و یک فیلتر هپا واقعی دارند.

کربن فعال چقدر عمر می کند؟

فیلتر کربن فعال یک فیلتر هوای بسیار مهم در تمام سیستم های تصفیه هوا است، اما فقط برای مدت کوتاهی دوام می آورد. فیلتر کربن فعال معمولی (یا فیلتر ذغالی) فقط بین دو تا چهار هفته دوام می آورد، سپس باید قبل از استفاده مجدد فیلتر هوا را جاروبرقی یا تمیز کنید. فیلتر کربن فعال باید هر چند ماه یکبار تعویض شود تا کارآمد باشد. این به دلیل فرآیند جذب است که به طور فزاینده ای آلاینده های داخل بستر کربن فعال را پر می کند. هنگامی که بستر اشباع شد، فیلتر دیگر نمی تواند آلاینده ها را بیشتر جذب کند.

آیا کربن فعال قابل استفاده مجدد است؟

 پاسخ ساده این است که بله، به دلیل ماهیت متخلخل کربن فعال، این فیلتر هوا را می توان با پختن بوهای آن بازیافت کرد، سپس می توانید مجدداً از فیلتر هوا به طور کامل استفاده کنید. با این حال، شما فقط می توانید از فیلتر کربن فعال دو تا حداکثر سه بار استفاده مجدد کنید، سپس باید فیلتر کربن را جایگزین کنید تا بتواند در برابر دود، بو و مواد شیمیایی عمل کند.

اگر فیلتر کربن فعال شما به طور خاص برچسب قابل شستشو ندارد، نمی توانید فیلترهای کربن خود را بدون آسیب رساندن به آنها بشویید. در غیر این صورت، می توانید بدون تعویض آن را تمیز کنید ، اما باید بدانید چگونه فیلتر هوا را تمیز کنید .

فیلتر کربن از چه ساخته شده است؟

فیلترهای کربن از مواد خام، معمولا زغال سنگ (که اغلب به عنوان فیلتر زغال فعال شناخته می شود ) یا پوسته نارگیل ساخته می شوند. این مواد به طور طبیعی دارای کربن بالایی هستند، به همین دلیل از آنها برای ساخت فیلترهای کربنی استفاده می شود. کیفیت مواد استفاده شده تا حد زیادی بر کیفیت فیلتراسیون تأثیر می گذارد - همانطور که خود مواد نیز تأثیر می گذارد.

کربن پوسته نارگیل به دلیل چندین دلیل به سرعت در حال تبدیل شدن به یک ماده محبوب تر و محبوب تر برای فیلترهای کربن است:

اول، آنها یک منبع تجدیدپذیر هستند و آنها را به گزینه ای دوستدار محیط زیست تبدیل می کنند.

ثانیاً، آنها درصد بسیار بیشتری از ریز منافذ روی سطح خود نسبت به فیلترهای ذغالی کربن دارند.

ریز منافذ بیشتر در سطح یکسان فرصت بیشتری برای به دام انداختن طیف وسیعی از ناخالصی ها می دهد و کربن پوسته نارگیل را به گزینه فیلتراسیون موثرتری برای بهبود کیفیت آب تبدیل می کند.

فیلترهای کربن فعال فوق العاده متخلخل هستند، که به آنها اجازه می دهد تا حد ممکن در جذب (حذف) آلاینده ها از آب موثر باشند. همه فیلترهای کربن فعال یکسان ایجاد نمی‌شوند و برخی از آنها اجازه می‌دهند ذرات بزرگ‌تری از آن عبور کنند که دیگران به دام می‌اندازند.

برای اینکه بدانیم چگونه کربن فعال آب را فیلتر می کند، فقط باید فرآیند جذب را درک کنیم . این یک فرآیند 2 در 1 است: آلاینده‌های بزرگ در منافذ ریز به دام می‌ افتند، در حالی که مواد کربنی به آلاینده‌های کوچکتر متصل می‌شوند و از عبور آنها از منافذ با ذرات آب جلوگیری می‌کند.

برای عبور از فیلتر، آب به نیرویی نیاز دارد - چه نیروی جاذبه باشد، چه نیروی فشار آب وقتی شیر آب را باز می کنید

با این حال، بیشتر فیلترهای کربن فعال به فشار آب نسبتاً پایینی نیاز دارند تا فیلتر به بهترین شکل کار کند - خیلی زیاد است و آب زمان تماس کافی با فیلتر را نخواهد داشت.

همچنین مهم است که فیلترهای کربن فعال همراه با آب سرد استفاده شوند ، که باعث می‌شود آنها موثرتر از آب گرم باشند و گرمای بیش از حد یک مشکل بزرگ است، زیرا زمانی که آب داغ در سیستم جریان می‌یابد، می‌تواند به رسانه آسیب برساند.

در نهایت، توانایی فیلتر کربن برای اتصال و حذف آلاینده ها تا حداکثر ظرفیت مورد استفاده قرار می گیرد و فیلتر نیاز به تعویض دارد. دستورالعمل‌های کلی وجود دارد که توسط تولیدکنندگان فیلتر کربن فعال ارائه شده است تا به شما اطلاع دهند که فیلتر باید چند بار تعویض شود، اما دفعات این وظیفه تعمیر و نگهداری به میزان آلاینده‌های خانه و استفاده شخصی شما از آب بستگی دارد.

فیلتر کربن

فیلترهای کربن بلوک

فیلترهای کربن فعال توسط بلوک‌های کربن فشرده به جای ذرات سست تشکیل می‌شوند. این به آنها سطح وسیعی می‌دهد و آنها را قادر می‌سازد طیف وسیع‌تری از آلاینده‌ ها را در سرتاسر رسانه خود به دام بیندازند. در نتیجه، آب دوره تماس طولانی تری با فیلترهای کربن بلوک دارد که باز هم یک مزیت است و زمان بیشتری برای حذف اکثر آلاینده ها می دهد.

فیلترهای کربن بلوک برای حذف آلاینده های آلی و مواد شیمیایی آلی که به آب طعم و بوی بد می دهند استفاده می شود.

فیلترهای بلوک کربن فعال می توانند اندازه منافذی از 0.5 میکرون تا 10 میکرون داشته باشند. به طور کلی، هرچه اندازه منافذ کوچکتر باشد، حذف ناخالصی بهتر است، اما یکی از مسائل مربوط به محیط کربن فعال با اندازه کوچکتر این است که سرعت جریان ممکن است تحت تأثیر قرار گیرد زیرا حتی ذرات کوچکتر آب نیز در عبور از آن با مشکل مواجه خواهند شد.

کربن کاتالیزوری

همچنین ممکن است در مورد برخی از سیستم های فیلتراسیون بشنوید که به جای کربن فعال از کربن کاتالیزوری استفاده می کنند. کربن کاتالیزوری کربن فعالی است که برای حذف سولفید هیدروژن (گاز بی رنگی که بوی تخم مرغ گندیده می دهد) اصلاح شده است. اگر با بوییدن آب خود می دانید که حاوی غلظت بالایی از این آلاینده است، از این نوع فیلتر سود خواهید برد.

نصب فیلتر کربن

کربن فعال میلیون ها منفذ دارد که باعث شده سطح آن بزرگ باشد به طوری که ۳ گرم کربن فعال سطحی معادل زمین فوتبال دارد. اهمیت این سطوح زمانی مشخص می شود که گازها و سایر ناخالصی ها در این منافذ به دام افتاده باشند. در تصفیه هوا و آب از فیلتر کربن فعال برای رفع بو، مزه کهنه و رکود هوا و آب استفاده می شود. هر چه منافذ کربن بیشتر باشد، سطح تماس بیشتر و توانایی به دام انداختن ناخالصی‌های بیشتر است. برای درک بهتر عملکرد فیلتر کربن فعال همانطور که در فیلم زیر مشاهده می کنید از گاز متیل اتیل کتون استفاده کرده ایم. گاز متیل اتیل کتون را از فیلتر کربن فعال عبور می دهیم. به دلیل قدرت و جذب بالا و منافذ زیادی که کربن دارد، این گاز به طور کامل در منافذ خود محبوس می شود، طبق بررسی های انجام شده کربن فعال دارای راندمان 99.99 درصد است. آزمایش‌ها در اینجا نشان می‌دهند که 99.5 درصد متیل اتیل کتون در منافذ کربن فعال به دام افتاده است.

انواع فیلتر کربن در دستگاه های تصفیه آب

به طور کلی دو نوع فیلتر کربن در دستگاه های تصفیه آب خانگی بسیار رایج است: کربن فعال شنی (GAC) و کربن بلوک یا بلوک کربن. فیلترهای کربن فعال شنی از دانه‌های کربنی ساخته شده‌اند که به شکل ماسه هستند و خاصیت دارند، جذب سطحی زیادی دارند و فیلترهای کربن بلوک به صورت کربن بلوک (یک قطعه جامد کربن) ساخته می‌شوند و همچنین می‌توانند ذرات معلق در آب را حذف کنند. تا حدی

تصفیه مقطر با کربن فعال

فیلتر کربن فعال (فیلتر AC) را می توان برای فیلتر کردن ناخالصی های آلی موجود در ودکا و ویسکی استفاده کرد که می تواند بر رنگ، طعم و بو تأثیر بگذارد. عبور دادن یک ودکای ناخالص ارگانیک از فیلتر کربن فعال با سرعت جریان مناسب باعث ایجاد محتوای الکل یکنواخت و افزایش قابل توجهی در خلوص آلی در ودکا می شود که بر اساس بو و مزه قضاوت می شود.

 

فیلتر کربن