منبع کویلی هلدینگ صنایع برتر

منبع کویلی هلدینگ صنایع برتر

منبع کویلی هلدینگ صنایع برتر

منبع کویلی هلدینگ صنایع برتر

منبع کویلی هلدینگ صنایع برتر

  • ۰
  • ۰

لوله کاروگیت

corrugate pipe

نحوه تولید لوله کاروگیت

لوله پلی اتیلن دو جداره یا در اصطلاح لوله کاروگیت یکی از رایج ترین لوله های پلی اتیلن است که از مواد پلی اتیلن HDPE در پالایشگاه ها ساخته می شود. این نوع لوله ها دارای ویژگی های منحصر به فردی می باشند، از این رو در سیستم ها و تاسیسات لوله کشی بزرگ و کوچک با کاربری های متنوع مورد استفاده قرار می گیرند.

یکی از قابلیت های لوله کاروگیت هلدینگ صنایع برتر، تحمل فشارهای سطحی و بار زنده و مرده است که از ساختار حلقوی آن ناشی می شود. یکی از مشکلات لوله های زیرزمینی طول عمر آنهاست اما این لوله ها عمر بالایی دارند و معمولا می توان از عمر این لوله 50-100 سال اطمینان داشت. انواع پلاستیکی لوله کاروگیت نسبت به مدل های دیگر ph خاک بیشتری را تحمل می کنند و برای این مورد مناسب و مقاوم تر هستند. معمولا نحوه اتصال آنها به وسیله اسپیگوت یا کوپلر و واشر است (این اتصال به این صورت است که واشر در آخرین فرورفتگی لوله اول و واشر در آخرین فرورفتگی لوله دوم قرار می گیرد. سپس لوله‌ها از دو طرف به کوپلر متصل می‌شوند، جوش لب به لب و بی‌صدا و واشر انجام می‌شود.

وقتی فاضلاب یا سیال از این لوله ها عبور می کند فشار بار داخلی ندارد و به همین دلیل مانند جو زیرزمینی سیال به راحتی در آن جریان می یابد و وزن آنها کمتر از لوله های فولادی، چدنی و بتنی است. . در ساخت لوله کاروگیت از مواد ضد اشعه ماوراء بنفش استفاده می شود و به همین دلیل در برابر اشعه ماوراء بنفش مقاوم هستند. از آنجایی که این لوله ها ارزش غذایی ندارند، در برابر جوندگان و میکروارگانیسم ها مقاومتی از خود نشان نمی دهند و می توانند در شرایط مختلف آب و هوایی مانند گرما تا 50 درجه سانتیگراد و سرمای شدید مقاومت کنند. همچنین به دلیل دارا بودن خواص الاستومری بالا، می تواند سازگاری خوبی با شرایط غیر همسو و نامتعارف داشته باشد.

لوله کاروگیت ایران هلدیگ صنایع برتر به دو صورت کلی تولید می شوند و بر اساس روش تولید دو مدل لوله تولید می کنند که یکی لوله کاروگیت و دیگری لوله کاروگیت مارپیچی می باشد. در تولید لوله کاروگیت مواد پلی اتیلن به صورت یک تکه قالب گیری و پرس می شوند اما در مدل مارپیچ این کار با استفاده از دستگاه اکستروژن انجام می شود و پس از سرد شدن به شکل مارپیچی در می آید و سپس این مارپیچ ها به هم چسبانده می شوند. و سپس قسمت زرد اضافه می شود.

لوله کاروگیت 200 میلی متر

لوله کاروگیت 200 میلی متر یا لوله کاروگیت 8 اینچ نیز نامیده می شود که قطر دهانه داخلی لوله 200 میلی متر و قطر بیرونی لوله با احتساب گوشه های بیرونی 231 میلی متر است.

لوله کاروگیت 200 میلی متری توسط کوپلر و واشر به هم متصل می شود، لوله کاروگیت 200 میلی متری به صورت جوشکاری نیز قابل استفاده است.

لوله کاروگیت 200 میلی متری ایران لوله قابل استفاده در خطوط جمع آوری اولیه (جمع آوری فاضلاب)، زهکشی، رایزر روکش و انتقال آب های سطحی تحت عنوان جو آب می باشد.

این محصول یک لوله بادوام برای فرآیندهای زهکشی در محل می باشد. این لوله ها دارای تاییدیه زهکشی بوده و برای زهکشی بزرگراه ها و جاده ها و زهکشی زمین های ورزشی و کشاورزی نیز استفاده شده است.

لوله کاروگیت را می توان با سوراخ نیز تولید کرد. لوله کاروگیت تولید شده با مته یا آسیاب حفر و شیار می شود تا به لوله زهکشی تبدیل شود، این سوراخ ها امکان جمع آوری آب زیرزمینی و انتقال آن به مکان های مناسب برای تخلیه را فراهم می کند. .

برای استفاده در شبکه های بدون فشار (گرانش) طراحی شده است و حداکثر فشار آن 1.5 بار است. در عین حال مقاومت حلقوی بالای لوله کاروگیت (یکی از مهمترین پارامترهای طراحی در لوله مدفون و تحت بار)

مشخصات فنی و کیفیت لوله دوجداره کاروگیت باید با استانداردهای DIN16961_2 (مربوط به کنترل ابعاد لوله و مقاومت حلقوی) و EN13476 (تست اندازه مربوط به مشخصات کیفی محصول) مطابقت داشته باشد.

ویژگی های لوله کاروگیت که در طراحی و تولید باید مورد توجه قرار گیرد

زندگی طولانی

اتصالات مناسب با آب بندی کامل

مقاومت در برابر سایش بالا

تحمل بار ترافیکی

سبک وزن

حمل و نقل آسان تر از نمونه های مشابه چدن و ​​فولاد

سایر مشخصات فنی لوله های پلی اتیلن دوجداره تولید هلدینگ صنایع برتر عبارتند از:

مشخصات فنی و کیفیت لوله کاروگیت تولیدی این شرکت با استاندارد DIN 16961 2 (مربوط به کنترل ابعاد لوله و استحکام حلقوی) و EN 13476 (سایر آزمایشات مربوط به مشخصات کیفی محصول) مطابقت دارد.

حداقل سختی رینگ (Ring Stiffness) برای لوله پلی اتیلن دوجداره تولیدی گروه صنعتی هلدینگ صنایع برتر طبق استاندارد DIN 16961 2 حداقل برابر با SR24=5.31 KN/M2 می باشد.

نوع و کیفیت اتصالات مورد نیاز برای لوله های محموله تولید بیو خالص باید مطابق با معیارهای فنی ارائه شده در استانداردهای DIN 16961 2, EN 13476, ASTM 849 باشد.

سطوح داخلی و خارجی لوله و اتصالات کاروگیت باید صاف و تمیز بوده و هیچ گونه شیار، تاول، سوراخ و ناهمگونی دیگری در آن مشاهده نشود.

لایه صاف داخلی دارای ضخامت لازم برای امکان استفاده از سیستم فشار آب جت بوده و داخل لوله ها کاملا صاف و دارای روکش زرد رنگ می باشد.

لوله کاروگیت بسته به نوع سطح، خاک و فشار وارده به سه دسته 16، 31.5 و 64 کیلونیوتنی تقسیم می شوند.

سایزهای متنوعی از 110 تا 3500 میلی متر دارند و بر اساس استانداردهای DIN 16961، EN 13476 و ISR 9116 تولید می شوند.

استانداردهای لوله کاروگیت

استاندارد اول: حداقل سختی حلقه (Ring Stiffness) برای تولید گروه صنعتی هلدینگ صنایع برتر بر اساس استاندارد DIN 16961-2 حداقل برابر با SR24=5.31 KN/M2 می باشد.

استاندارد دوم: نوع و کیفیت اتصالات مورد نیاز برای تولید هلدینگ صنایع برتر خالص باید مطابق با استانداردهای فنی ارائه شده در استانداردهای DIN 16961-2, EN 13476, ASTM-849 باشد.

استاندارد سوم: سطوح داخلی و خارجی لوله و اتصالات کاروگیت صاف و تمیز بوده و در داخل لوله هیچ گونه شیار، تاول، سوراخ و ناهمگونی دیگری مشاهده نشود.

تست لوله کاروگیت

یکی از مهم ترین تست هایی که در تمامی کارخانه های تولید کننده لوله های پلی اتیلن دوجداره انجام می شود، تست سختی حلقه یا مقاومت مکانیکی می باشد.

هلدینگ صنایع برتر دارای مجهزترین آزمایشگاه با دستگاه های کالیبره شده توسط دانشگاه پلی تکنیک ایران می باشد و کلیه محصولات با حضور بازرس مقیم اداره استاندارد تولید می گردد. تولید غیرممکن خواهد بود.

14 آزمایش لوله کاروگیت برای اخذ تاییدیه و استاندارد وزارت نیرو

پس از انجام تست های زیر، مجوز بارگیری لوله ها توسط بازرس به کارخانه داده می شود. در صورت رد لوله ها، کلیه محصولات نهایی باید در قالب مجوز 5 درصدی اداره استاندارد در استفاده از مواد بازیافتی هر کارخانه استفاده شود و فروش این محصول برای کارخانه تخلف محسوب می شود.

تست ضربه

کیفیت بصری

علامت گذاری

حداقل ضخامت لایه E5

حداقل ضخامت لایه E4

سرعت جریان مذاب

تراکم

پایداری دمایی

مقدار دوده

پراکندگی دوده

آزمون او

مقاومت حلقه اسمی

مقاومت رینگ در طولانی مدت

تست استاندارد انعطاف پذیری